sobota, 20 sierpnia 2016

Wymiana dennic . Hitachi CG31EBS . Pszczoły mi wp....

5 komentarzy:

  1. Sławku, z końcówki filmu widzę, że naprawiły Ci się pszczoły! haha ;)

    powiedz mi tylko jak Ty zaobserwowałeś, że pszczoły mają trudności z wynoszeniem czegokolwiek z ula? U mnie martwe pszczoły są tylko w rabowanych słabych ulach - w innych nie ma takiego czegoś, a dennice są "czyste" (znaczy z "eko-ściółką" o ile ją można nazwać "czystą";) ).

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak otwieram ula to widać jak pszczoły próbują wynosić te martwe górą przez powałkę, zaraz po otwarciu ula. Tak poziom agresji +50.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to jasne, że próbują. Muszą wynieść tam gdzie mają "dziurę". bardziej mnie zastanawia czemu mówisz, że mają z tym trudności, bo dla mnie sam fakt tego, że muszą dźwigać wyżej nie świadczy o trudnościach. Ja nie zauważyłem np. tego, żeby podchodziły kilka razy do tematu, żeby im te martwe pszczoły wypadały itp.

      Usuń
  3. Chodzi o to że miedzy ramką a ścianką ula jest 7, 5mm a na dennicy jest wolna przestrzeń. Wiec latwiej im jest dołem wynieść bo im ramka nie przeszkadza. Ale jeśli chodzi o wchodzenie do ula to prawie wszystkie wybieraja ten góry otwór. Pszczelarz u którego kupilem te odłady twierdził ze matka nie będzie czerwila ponizej wylotka. Ja to dementuje i nie ma to wpływu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no jakby matka nie czerwiła poniżej wylotka, to nie miałbym w ogóle czerwiu w większości uli ;)

      Usuń